مشاوره حقوقی تشکیل پرونده دارایی
هر شخصیت حقوقی (شرکت) باید پس از تأسیس آن پس از تعیین حوزه مالیاتی، تشکیل پرونده دارایی دهد. طبق قانون شرکت تا 2 ماه پس از تأسیس شرکت مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت مالیات سرمایه ابتدایی می باشد و در واقع تشکیل پرونده دارایی به معنای آن است که شرکت به اداره مالیات اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت را پرداخت نماید در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی شده و به میزان دو برابر مالیات ابتدایی یعنی چهار در هزار جریمه می شوند. جهت تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مربوط به شرکت ها مراجعه نمایند.
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقی
- اصل فیش واریزی دو در هزار سرمایه شرکت یا موسسه
- کپی پیش آگهی تاسیس
- کپی روزنامه رسمی تاسیس
- کپی اساسنامه شرکت
- کپی شرکتنامه و تقاضانامه (مشاوره حقوقی) (مسئولیت محدود)
- کپی اظهارنامه (سهامی خاص)
- کپی تقاضانامه (موسسات)
- کپی پیش آگهی تغییرات
- کپی روزنامه رسمی تغییرات
- کپی شناسنامه و کپی کارت ملی اعضای هیأت مدیره
- اصل و کپی قبوض تلفن و برق محل شرکت یا موسسه
- کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت با کد رهگیری
- اصل گواهی امضاء صاحبان امضاء مجاز تایید شده در دفترخانه اسناد رسمی
- وکالت نامه به نام نماینده موسسه مهرگان در دفترخانه اسناد رسمی
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی (اشخاص حقیقی)
- فرم اطلاعات هویتی
- تصویر شناسنامه
- (اصل و تصویر) (وکیل) فیش بانکی
- مجوز فعالیت یا سند محل فعالیت تجاری ( رسمی و غیر رسمی )
- سه قطعه عکس ۴*۳
- فتوکپی کارت اقتصادی یا فیش کامپیوتری (برای دارندگان شماره اقتصادی)